<h2>Ψυχοθεραπεία</h2><p>Η ψυχοθεραπεία είναι μία μορφή θεραπευτικής παρέμβασης που αποτελείται από τακτικές συνεδρίες με έναν εκπαιδευμένο ψυχοθεραπευτή, για ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ανάλογα με το αίτημα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του θεραπευόμενου. Η ψυ</p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.psychiatrosathina.gr/more.php?l=el&id=3466' >Περισσότερα...</a></div> <h2>Ψυχοθεραπεία</h2><p>Η ψυχοθεραπεία είναι μία μορφή θεραπευτικής παρέμβασης που αποτελείται από τακτικές συνεδρίες με έναν εκπαιδευμένο ψυχοθεραπευτή, για ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ανάλογα με το αίτημα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του θεραπευόμενου. Η ψυ</p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.psychiatrosathina.gr/more.php?l=el&id=3466' >Περισσότερα...</a></div> <h2>Ψυχοθεραπεία</h2><p>Η ψυχοθεραπεία είναι μία μορφή θεραπευτικής παρέμβασης που αποτελείται από τακτικές συνεδρίες με έναν εκπαιδευμένο ψυχοθεραπευτή, για ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ανάλογα με το αίτημα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του θεραπευόμενου. Η ψυ</p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.psychiatrosathina.gr/more.php?l=el&id=3466' >Περισσότερα...</a></div>
Previous Next
Άγχος / Φοβίες

 

Άγχος

 
Στις μέρες μας απειλείται περισσότερο η ψυχική και η συναισθηματική ακεραιότητα του ανθρώπου, παρά η σωματική. Φοβόμαστε ότι δεν θα καταφέρουμε ν’ ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις, στους στόχους που έχουμε βάλει ή στο περιθώριο χρόνου. Τότε, κινδυνεύει η αξιοπρέπεια μας, η καλή μας εικόνα, η εκτίμηση των άλλων, οι σχέσεις μας, η αυτοεκτίμησή μας (το σώμα αντιδρά το ίδιο σε κάθε απειλή). Στη σύγχρονη ζωή είναι φυσικό να έχουμε περισσότερο άγχος, αφού θέτουμε όλο και περισσότερες ή υψηλότερες απαιτήσεις στον εαυτό μας!
 
Το άγχος αντιμετωπίζεται;
Το άγχος γεννά άγχος: όσο αυτό αυξάνεται, θολώνει η σκέψη μας ή εμμένει το μυαλό μας σε συγκεκριμένα θέματα, νιώθουμε κούραση σωματική και ψυχική (αφού είμαστε σε διαρκή κατάσταση έντασης), δυσκολευόμαστε να πάρουμε τις κατάλληλες αποφάσεις. Για να βγούμε απ’ το φαύλο κύκλο χρειάζεται ίσως ν’ αλλάξουμε προτεραιότητες και να χαλαρώσουμε όσο μπορούμε!
 
Πώς να διαχειριστώ το άγχος μου;
Μέθοδοι που μπορούν να απομακρύνουν το άγχος είναι οι βαθιές αναπνοές, η κίνηση, η επαφή με τη φύση, οι θετικές κι αισιόδοξες σκέψεις. Στις περιπτώσεις χρόνιου άγχους, ο φαύλος κύκλος σπάει δυσκολότερα. Ο τρόπος που έχουμε οργανώσει τη ζωή μας ή που έχουμε μάθει να βλέπουμε τα πράγματα και ν’ αντιδρούμε, αντί να μας κάνει να ζούμε καλύτερα, συχνά μας οδηγεί σε περισσότερο στρες και πνίξιμο.
 
Ο ψυχολόγος πως μπορεί να μας βοηθήσει;
Συχνά υποθέτουμε ότι ξέρουμε τις λύσεις αλλά… για ‘’κάποιο’’ λόγο δεν τις εφαρμόζουμε. Όταν τα πράγματα ‘δεν αλλάζουν’ συνήθως υπάρχουν λόγοι που δεν είναι εμφανείς. Τολμήστε ν’ απευθυνθείτε σ’ έναν ειδικό. Μαζί του μπορούμε να διαχειριστούμε το άγχος και ν’ αντιμετωπίσουμε τις βαθύτερες αιτίες που το προκαλούν έτσι ώστε να ζούμε πραγματικά καλύτερα.
 

Φοβίες

Oι Φοβίες ή Φοβικές Διαταραχές ανήκουν στο φάσμα των αγχωδών διαταραχών και είναι πολύ διαδεδομένες σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού.

 
Η φοβία είναι ένας παράλογος και επίμονος φόβος για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, χώρο, κατάσταση ή δραστηριότητα, που σαν αποτέλεσμα έχει το άτομο να προσπαθεί έντονα να αποφύγει αυτό που φοβάται. Αν και το άτομο αναγνωρίζει ότι οι φόβοι του είναι υπερβολικοί ή δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, μολαταύτα προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποφύγει το φοβικό αντικείμενο. Στις περιπτώσεις όπου αυτή η συμπεριφορά αποφυγής δεν επηρεάζει σημαντικά την φυσιολογική λειτουργικότητα του ατόμου, η φοβική συμπεριφορά δεν αποτελεί διαταραχή.
 
Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι οι φοβίες διακρίνονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:
 
  • Κοινωνική φοβία
  • Αγοραφοβία
  • Ειδική φοβία